poniedziałek, 7 września 2015

Phalaenopsis stuartiana - wczoraj i dziś

W zeszłym roku pisałam wam, o wspaniałej okazji zakupu 15 botanicznych orchideii w cenie 250 zł. Wśród nich znajduje się moja duma, niezwykły okaz Phalaenopsis Stuartiana, który od razu zaadaptował się do panujących w moim mieszkaniu warunków. Poniższe zdjęcia przedstawiają roślinę w sierpniu zeszłego roku ( zdjęcie 1- zaraz po zakupie, wrzesień 2014 r.  zdjęcie 2 i 3 miecąc później ) oraz we wrześniu bieżącego roku (zdjęcie 3). Roślina rośnie ciągle w tej samej doniczce, zatem możecie porównać sobie rozmiar liści względem średnicy doniczki.
Roślina rośnie na parapecie kuchennego, północno-zachodniego okna. Staram się utrzymywać podłoże stale wilgotne. W porze letniej, codziennie dolewałam ( a właściwie moja mama, zgodnie z moimi zaleceniami, bo ja byłam w Norwegii;)) odrobinę wody na dno pojemnika, aby zapewnić wysoką wilgotność.
Co za wspaniały rozwój! Jestem niezwykle dumna z tej roślinki.





Kwitnąca Stuartiana.
Źródło: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/39/Phalaenopsis_stuartiana_-_Flickr_003.jpg

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz