sobota, 13 września 2014

Phalaenopsis javanica

Phalaenopsis javanica
Storczyk jest w mojej kolekcji od sierpnia 2014 roku. Kupiłam go troszkę przesuszonego, z informacją od sprzedawcy, że należy poświęcić mu trochę więcej uwagi. Przesadziłam go do podłoża o średniej granulacji z dodatkiem skały wulkanicznej. Storczyk powinien mieć podłoże stale wilgotne więc umieściłam na górze mech, który zraszam co dwa dni. Rośnie w orchidarium, gdzie temperatura w ciągu dnia wynosi 27 *C, średnia wilgotność powietrza utrzymuje się na poziomie 80%. Roślina jest doświetlana ok. 5 godzin dziennie. Wiem, że roślina kwitnie sporadycznie.

Przez ponad miesiąc pobytu w moim orchidarium roślina wypuściła dwa korzenie i jeden liść, co uważam za spore osiągnięcie bo przyznam, że się o nią martwiłam.
Phal. Javanica w sierpniu 2014.

Phal. Javanica we wrześniu 2014 z widocznymi nowymi korzeniami i kiełkującym liściem


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz