sobota, 13 września 2014

Orchidarium Dominiki

Dzień Dobry,

Mam na imię Dominika. Od ponad dwóch lat zajmuję się hodowlą storczyków.
Początkowo kupowałam wszystko, co nawinęło mi się pod rękę. 
Najczęściej były to marketowe hybrydy których mam w swojej kolekcji najwięcej.
Wraz ze zwiększeniem się ilości storczyków pogłębiałam swoją więdzę aż doszłam do momentu w którym postanowiłam "wyspecjalizować się". Wybrałam botaniczne odmiany Phalaenopsis. 

W chwili obecnej na całą moją kolekcję składa się 80 storczyków. A wśród nich:
-Phalaenopsis hybrydy nieoznaczone;
-Phalaenopsis botaczniczne, hybrydy pierwszo- i drugorzędowe:
1. Phalaenopsis Stuartiana
2. Phalaenopsis Pantherina
3. Phalaenopsis Javanica
4. Dtps. Siam Treasue Blue
5. Phalaenopsis Sanderiana
6. Phalaenopsis Violacea (Malaysia x var. Borneo)
7. Phalaenopsis violacea 'Sumatra'
8. Phalaenopsis Equestis
9. Phalaenopsis I-Hsin Salmon Coopper Star
10. Phalaenopsis lamelligera
11. Phalaenopsis Mariae
12. Phalaenopsis Mannii
13. Phalaenopsis Gigantea
14. Phalaenopsis Pulchra
15. Phalaenopsis Violacea var sumatra
16. Phalaenopsis Mini Mark
17. Phal. Princess Kaiulani Miki 
18. Phal.deliciosum v.hookerianum 
19. PHAL.EQUESTRIS ROSEA X PHILIPPINENSIS
20. PHAL.MICHOLITZII X CELEBENSIS
-Siewki hybryd pierwszo- i drugorzędowych
- Cymbidium,
-Oncidium,
-Dendrobium Nobile,
-Dendrobium Berry Oda
-Encylia Maculata,
-Brassia,
-Catleya,
-Cambrie.
Swoje phalaenopsis botaniczne i siewki trzymam głównie w dwóch mini orchidariach. Pozostałe rośliny przebywają na parapetach okiennych a w porze letniej w przypadku Dendrobium, Catleya, Brassia i Cymbidium na balkonie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz