środa, 7 października 2015

Dendrobium nobile

Dzisiaj mały, ale piękny off top!

Dendrobium nobile jest storczykiem wyjątkowo łatwym w uprawie, rekomendowanym dla początkujących hodowców. Jest łatwo dostępny w różnego rodzaju sklepach (Tesco, Kaufland, Castorama) co niewątpliwie przyczynia się do jego popularności.
Moje dendrobium Nobile zostało znalezione obok śmietnika, pokryte w całości tarcznikami.
Kiedy zobaczyłam roślinę postanowiłam dać jej drugie życie. Przyniosłam do domu, opryskałam porządnie Polyseptem i za pomocą ściereczki usunęłam wszystkie, żerujące na nim pasożyty. Następnie, na okres kwarantanny przeniosłam go na balkon. Po kilku tygodniach stan rośliny uległ znaczącej poprawie. Od tamtego momentu cieszy moje oko regularnymi przyrostami i kwitnieniem.

Uprawa:
Latem uprawiana na cieniowanym, południowym balkonie, podlewana codziennie lub co drugi dzień.

W okresie jesieni i zimy wysawiam roślinę na parapet na klatce schodowej, gdzie ma zapewnione suche i chłodne (12-15*C) powietrze oraz dużą ilość światła. niektórzy hodowcy zalecają niepodlewanie roślin w trakcie zimnowego spoczynku, jednka ja nie wyobrażam sobie całkowitej rezygnacji z nawadniania więc zasilam ją szklanką wody co 2-3 tygodnie.

Wiosną, kiedy zauważam, że roślina zaczyna przyrastać, przenoszę ją do mieszkania i umieszczam na jednym z parapetów. W maju roślina ponownie trafia na balkon.

W mojej opini Dendrobium nobile idealnie nadaje się dla kogoś, kto nie ma zbyt wiele czasu na opiekę i codzienne doglądanie storczyków (może poza okresem letnim, kiedy wymaga częstego podlewania, szczególnie wówczas, gdy przebywa na balkonie)


1 komentarz:

  1. Post dotyczy Dendrobium typu nobile, hybrydy z grupy Yamamoto. Można je również zapisywać jako D. Nobile (wielka litera) co też Pani czyni, ale nie konsekwentnie. Warto zwrócić na to uwagę, gdyż botaniczne nobile wygląda inaczej i trudniej je "zdobyć" ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń